Gezgine 10 soru

 Alina için seyahat etmek kendinizi iyi durumda tutmak, dünyayı keşfetmek ve yaşamda bir denge bulmak için harika bir fırsattır. Seyahatlerinin başlangıcından bu yana, onun için çok şey değişti: iş, alışkanlıklar, çevre, ilgi alanları, refah, tek kelimeyle - yaşam kalitesi. Aynı zamanda maddi olarak zenginleşmedi, ancak ilginç bir hayat yaşadığı anlayışı mevcut oldu!

Ne zamandır seyahat ediyorsunuz İlk seyahatiniz neredeydi?

Tek başıma, tursuz, ilk seyahatim 2005'teydi. Otostop Moskova-Peter-Moskova. Özel bir şey yok, birçok kişi bu basit rotayı otostop yaptı. Bir arkadaşım ve mınçıkalarımla gittim. Tehlike durumunda kokpitte sallayabilecekleri aklıma bile gelmedi)) Bu yolculuk çok başarılıydı. Sonra şehirlerdeki ve karayolundaki tüm manyakların ve haydutların - kamyoncuların olduğunu fark ettim.

Chengdu. Sichuan Eyaleti, Çin

Gezilerinizi yalnız mı yapıyorsunuz? Başınıza hiç kötü şeyler geliyor mu?

 Evet gezilerimde yalnız seyahat ediyorum ve bundan büyük keyif duyuyorum. Başıma çok şükür hiç bir olumsuzluk gelmedi (Kırgızistan’daki polisin pazarda kolumdan tutup, zorla rüşvet istemesini saymazsak). Ama gezilerimde her zaman tedbiri elden bırakmadım ve riskli gördüğüm durumlarda olmamayı seçmem belki de bunu yaşamamamda ki bir etkendi.

Durbar Meydanı. Nepal

Bu kadar çok nasıl geziyorsun parayı nerden buluyorsunuz?
İşte tebessümümü tavan yaptıran soruların başında, aslında ucu açık bir cevap ama paylaşayım, sigara içmiyorum, alkolün çok tutkulusu değilim. Uçak biletini mutlaka önceden ya da kampayalı biletlerden almaya özen gösteriyorum ki bu her zaman önemli bir harcama kalemimiz. Konaklamada ise her zaman daha ekonomik olması için ücretsiz konaklama Couchsurfing ya da daha az ödemesi olan Hostelde konaklamayı tercih ediyorum. Bu adımlar bile bir sonraki gezi için bana destek sağlamakta olduğunu düşünüyorum. Yaptığım projeler karşısında bana destek olan sponsorlarıma tekrar tekrar teşekkürler.

Gezdiğiniz yerleri nasıl belirliyorsunuz?

Tabiki bu destinasyonu belirememde ki en büyük sebeplerden biri uygun uçak biletini çözmek. Daha sonrasında ise gittiğim yer hakkın da araştırma yapıyorum ve o an mutlu olabileceğim yeri seçmeye çalışıyorum. O lokasyon üzerinde biraz hazırlık yapıp keyifle seyahatimi gerçekleştiriyorum.

Hindistan, Goa

Yemek sorununu nasıl çözüyorsunuz? 

Yerel yemekleri yemeyi çok seviyorum ama biraz et yemeklerini yerken dikkatli davranıyorum, onun harici bir sorun yok. Hostelde kalıyorsam bütçeme göre mutfak alışverişi alıp kendi yemeğimi hazırladığımda oluyor.Ülkeme döndüğümde ise tabi ki özlem duyduğum kahvaltı ile özlemimi dindiriyorum.

Konaklamayı nasıl çözüyorsunuz? Nerelerde konaklıyorsunuz?

Konaklamam hostel ve couchsurfing üzerinde olmakta. Hostel kültürünü seviyorum ve bundan keyif alıyorum. Couchsurfing deneyimim ise kültürü tanımak için harika bir deneyim oluyor. Artık bir de gittiğim ülkelerde kampa geçersem ne mutlu bana.

 Kendiniz için yeni yerlere nasıl gidersiniz?(GPS, haritalar, yerel sakinlerle görüşmeler ...)?

Kağıt haritaları seviyorum, ancak nadiren kullanıyorum. Rotanızı planlarken seyahatten önce daha fazlası. Yolda yolculuktan önce hazırlanmış yeterli bilgi ve haritalı bir telefonum var. Örneğin Çin'de Google uygulamaları her zaman çalışmaz, Yandex haritalarına geçmeniz gerekir.

Fransa tarlalarında

Ziyaret ettiğiniz yerlerle ilgili bilinen herhangi bir klişeyi kırabilir misiniz?

Elbette. Örneğin, Kırgızistan'da yapacak bir şey olmadığı stereotipi. Alpler'den daha kötü olmayan dağlarla, dağ gölleriyle, korunmuş bir göçebe kültürüyle güzel bir ülke. Kırgızlar da turizmi geliştirseydi harika olurdu! Burada, örneğin, iyileşmek için mükemmel kaynaklar var.

Zihniyet olarak size en yakın ülke (veya kültür) hangisidir?

Prag'a geldiğimde, geçmiş hayatımda zaten burada olduğumu ve belki de yaşadığımı hemen fark ettim ... Orada kendimi çok rahat hissediyorum. Ve genel olarak, Avrupa şehirleri, özellikle küçük  şehirler, böylesine sıcak bir ev havası bende çok olumlu duygular uyandırıyor. İtalya'yı çok seviyorum ve hatta patlayıcı, dürtüsel konuşkan İtalyanlar mizaçlarıyla bana yakınlar.

Her şeye rağmen Viyana'yı seviyorum. Viyana'yı sıkıcı, gereksiz yere doğru ve soğuk bulan birçok insan tanıyorum. Ancak bunlar genellikle şehri ve ülkeyi transit olarak ziyaret eden turistlerin görüşleridir. Viyana kahvesi gibi, tercihen elmalı strudel ile yudumlanmalıdır.

Güneydoğu Asya kültürünü özümsemeye başladığımda, Budizm'in benim için basit ve anlaşılır olduğunu fark ettim. Sanki içimde bir kol çevrilmiş gibiydi ve gözlerim birçok tanıdık şeye tamamen farklı bir şekilde bakmaya başladı. Bir noktada kendimi aynada bile tanımadım. Güzelliğin dışta olmadığını, içimizde olduğunu söylüyorlar Budistler.

Kostroma

 

Gittiğiniz ülkede iletişimi nasıl çözüyorsunuz?

Seyahat edenlerin hep bir ortak konuştuğu bir dil vardır yolculuklarda. İngilizce’nin geçmediği noktalarda beden dili anlaşmak keyifli oluyor,  denemelisiniz 🙂

Çok sorulan sorular cevaplandığına göre sizlere de yolunuzda ilham verebilmiştir umarım.

Diğer gezginleri ziyaret etmek için hangi yerleri önerirsiniz?

Ben kesinlikle seyahat Guru değilim ve birine bir şey empoze edemem. Sevdiğim şey, başka birinin bundan hoşlanmayacağı gerçeği değildir. Herkesin kendi dünya görüşü vardır.

Çok sorulan sorular cevaplandığına göre sizlere de yolunuzda ilham verebilmiştir umarım😃

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kırgızistan(Bişkek)

Burana külesi

Nar-Azerbaycan'ın sembolü